• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Det var jeg!
    • Anmeldelse: Barbie
    • Anmeldelse: The Beanie Bubble (Apple TV+)
    • Anmeldelse: Oppenheimer er en filmperle uten en eneste kjedelig scene
    • Anmeldelse: Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One: Tom den uslåelige
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

HJEMMEKINO

Vil lansere film hjemme samtidig med kino

Steven Spielberg er blant aksjonærene i Screening Room, selskapet som vil endre lanseringspolitikken av nye kinofilmer. Her fra innspillingen av Catch Me If You Can. Foto: Universal International Pictures
Vil lansere film hjemme samtidig med kino
John Berge
14. mars 2016

Nye filmer bør kunne sees hjemme samtidig som de lanseres på kino. Det mener en lang rekke Hollywod-regissører, som er med i et nystartet selskap. Verdens største kinokjede skal være interessert i konseptet.

Står «vinduet» for fall? Sean Parker, som var med og lanserte Napster, Facebook og Spotify, vil revolusjonere filmbransjen, og denne gang er mange Hollwood-regissører med.

Blant de som støtter prosjektet Screening Room finner vi ikke hvem som helst. Men store navn som Steven Spielberg, Peter Jackson, Ron Howard, Brian Grazer, Martin Scorsese, Taylor Hackford, Frank Marshall og J.J. Abrams. Alle disse er aksjonærer i det nye selskapet, skriver Variety.

Screening Room-konseptet er som følger:

Samtidig som en film lanseres på kino, skal den også via en digital boks kunne sees hjemme hos folk. Prisen per film er 50 amerikanske dollar, og filmen må sees i løpet av 48 timer. Selskapets mål er å nå alle de som ikke har tid til å dra på kino, eksempelvis grunnet familieforpliktelser. Å kjøpe selve boksen skal koste 150 amerikanske dollar.

For å få med kinokjedene på konseptet lover Screening Room at kjedene som er med, skal få 20 av de 50 dollarene for hver kjøpte «hjemmekinobillett».

Ifølge Varietys kilder er det nye selskapet i ferd med å inngå en avtale med det som nå blir verdens største kinokjede, AMC.

Variety skriver at det er «seriøs interesse» fra studioer som Sony, Fox og Universal, mens Disney skal ha vært avvisende.

Peter Jackson sier i en uttalelse til Variety at han mener Screening Room vil utvide publikummet for en film og ikke endre det fra kino til stuen hjemme. Han sier konseptet respekterer både kinoene og studioene og vil støtte begges fremtid, som igjen vil sikre en stabil fremtid for filmindustrien.

Det finnes allerede et lignende system, Prima Cinema, som koster hele 35.000 amerikanske dollar å installere og kun er rettet mot luksusmarkedet. Å ha en film tilgjengelig koster der 500 amerikanske dollar, pluss at seeren i tillegg må betale for hvert påsyn. Det er svært få som leverer filmer og innhold til dette konseptet.

Relaterte sakerKinoTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HJEMMEKINO
14. mars 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKinoTeknologi

Siste saker fra HJEMMEKINO

PlayStation 5 lanseres i Norge den 19. november

admin17. september 2020
Les mer

TV-salget i 2020 som i 2019, men verdien øker fordi nordmenn kjøper større skjermer.

admin27. august 2020
Les mer

Altibox melder om sterk økning i nettbruken

admin13. mars 2020
Les mer

Netflix viser frem sine «Ti på topp»

admin26. februar 2020
Les mer

Operaen får refs for umerket Netflix-reklame

admin4. februar 2020
Les mer

Slutt for The Crown etter femte sesong

admin4. februar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Gir seg. Skal «utforske og videreutvikle ferdigheter og lidenskaper»
    NYTT OM NAVN9. august 2023
  • William Friedkin er død
    DØDSFALL7. august 2023
  • Anmeldelse: Det var jeg!
    ANMELDELSE3. august 2023
  • Kinodirektøren tror på over ti millioner besøkende i 2023
    STATISTIKK1. august 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer Kinobransjen drama film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm komedie superhelt Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Gir seg. Skal «utforske og videreutvikle ferdigheter og lidenskaper»
    NYTT OM NAVN9. august 2023
  • William Friedkin er død
    DØDSFALL7. august 2023
  • Anmeldelse: Det var jeg!
    ANMELDELSE3. august 2023
  • Kinodirektøren tror på over ti millioner besøkende i 2023
    STATISTIKK1. august 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ferske kinofilmer rett i stuen
Barco med ny videovegg