• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Det var jeg!
    • Anmeldelse: Barbie
    • Anmeldelse: The Beanie Bubble (Apple TV+)
    • Anmeldelse: Oppenheimer er en filmperle uten en eneste kjedelig scene
    • Anmeldelse: Mission: Impossible – Dead Reckoning – Part One: Tom den uslåelige
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

DISTRIBUTØRBESØK

Scandifilm med flere nye avtaler

Sveinung Vikeså har de siste par årene satset på å bygge opp et digitalt distribusjonsapparat på vegne av små og mellomstore filmdistributører i Norden. Her avbildet i juli 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Scandifilm med flere nye avtaler
Per Mork
26. juli 2016

Norskeide Scandfilm, ledet av bransjeveteran Sveinung Vikeså, har forent krefter med danske LevelK for å optimisere sin digitaldistribusjon i Norden.

– Den nye avtalen vil gi oss mer tid til å være mer aktiv ute blant kundene og pleie våre partnere, sier eier og daglig leder Sveinung Vikeså.

Høsten 2014 startet han Scandifilm, etter 25 år i daværende SF Norge AS.

En av ideene med Scandi Film AS er at alle små og mellomstore distributører skal få et felles markedsføringsapparat innenfor distribusjon.

Og i løpet av den relativt korte perioden selskapet har vært i drift, har flere firma blitt med på Scandfilm-konseptet.

Fidalgo, Smile, Konxt, Hollywood Film og Film Rights var med i en tidlig fase, og i 2015 kom også Take1 og Edge Entertainment med i porteføljen.

Nytt av året er at også Jan Vardøens selskap, Beacon Isle Productions AS, skal benytte selskapet til digitaldistribusjon.

Scandifilm har også hjulpet Euforia med digitaldistribusjon av Brødre og Hevn.

Og i bunn, en ny hovedavtale med danske LevelK.

Denne avtalen vil gi begge parter, Scandifilm og LevelK, flere visningssteder for filmene i porteføljen. Intensjonen med samarbeidet er å forenkle arbeidsflyten i begge selskap, redusere kostnadene og øke rettighetsintektene for nåværende og fremtidige kunder.

«Jeg er veldig glad for denne avtalen, og sammen tilpasser vi oss vår bransjes utfordringer. Sveinungs erfaring innen distribusjon kombinert med vår erfaring innenfor salg og som aggregator, vil hjelpe å optimisere ting på vegne av våre kunder», sier Tine Klint, adm. direktør i LevelK.

«Jeg føler meg trygg på at jeg har valgt det beste selskapet å samarbeide med», sier Sveinung Vikeså. «Mitt partnerskap med Tine og LevelK vil skape noe nytt og bli en konkurransedyktig pakke for våre klienter. Vår kjærlighet for filmer og vår strategiske tilnærning vil kick-starte vår reise for å bli den foretrukne partner på digitalmarkedet», sier han videre.

– Foruten digitalt, er det noen fysiske videoplaner?

– Ja, faktisk, sier Vikeså.

– Jan Vardøen vil utgi Høst på fysisk video og vi skal utgi noen av Fidalgos titler, som vi har fått lanseringstøtte fra Norsk filminstitutt på.

Scandifilm sier de er interessert i å få med enda flere lokale distributører på sitt digitale opplegg.

– Vi har vært i samtaler med flere og snakker gjerne med enda flere, sier en entusiastisk Scandifilm-sjef, som med den nye LevelK-avtalen ser lyst på ting videre.

Relaterte sakerBlu-rayDVDTeknologiVOD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
DISTRIBUTØRBESØK
26. juli 2016
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerBlu-rayDVDTeknologiVOD
  • Vikeså starter nytt distribusjonsselskap 19.03.2015
  • Vikeså: «Som å få en kniv i siden» 05.06.2013

Siste saker fra DISTRIBUTØRBESØK

AWE fortsetter å by på stort utvalg

John Berge2. november 2022
Les mer

Nye NFD vil bli størst av de små

John Berge1. september 2022
Les mer

Frisk start i utfordrende tid for Ymer Media

John Berge24. august 2022
Les mer

Bjørg Velands 40 år med spennende filmopplevelser

John Berge21. januar 2020
Les mer

100 kinoer har bestilt Andrea Bocceli-filmen – så langt

John Berge4. september 2018
Les mer

Kontxt Film tar steget over på norsk filmdistribusjon

John Berge28. november 2017
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Gir seg. Skal «utforske og videreutvikle ferdigheter og lidenskaper»
    NYTT OM NAVN9. august 2023
  • William Friedkin er død
    DØDSFALL7. august 2023
  • Anmeldelse: Det var jeg!
    ANMELDELSE3. august 2023
  • Kinodirektøren tror på over ti millioner besøkende i 2023
    STATISTIKK1. august 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer Kinobransjen drama film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm komedie superhelt Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Gir seg. Skal «utforske og videreutvikle ferdigheter og lidenskaper»
    NYTT OM NAVN9. august 2023
  • William Friedkin er død
    DØDSFALL7. august 2023
  • Anmeldelse: Det var jeg!
    ANMELDELSE3. august 2023
  • Kinodirektøren tror på over ti millioner besøkende i 2023
    STATISTIKK1. august 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Selmer Media satser på norsk kinodistribusjon
Ny norsk mørk komedie klar for kino